ALGEMENE VOORWAARDEN

Stempels TAC (STAC)

Bloemhofweg 4, 8072 DW  NUNSPEET -  KvK-nummer 78352819

 

Annulering

Een annulering dient uitsluitend schriftelijk te worden gedaan. Bij annulering tot het uitvoeren van een opdracht

·        tussen 6 en 12 kalenderweken voor aanvangsdatum dient opdrachtgever 35% van de opdrachtwaarde te vergoeden;

·        tussen 3 en 6 kalenderweken voor aanvangsdatum dient opdrachtgever 75% van de opdrachtwaarde te vergoeden en

·        binnen drie kalenderweken voor aanvangsdatum dient opdrachtgever 100% van de opdrachtwaarde te vergoeden.

Als aanvangsdatum van een opdracht/training geldt de eerste dag (hetzij intake, hetzij training) van een traject. Wijziging of verschuiving van data van de zijde van de opdrachtgever wordt, tenzij anders overeengekomen, als annulering aangemerkt. Onder opdrachtwaarde wordt verstaan het totaalbedrag voor het trainingstraject zoals genoemd in de opdrachtbevestiging.

Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door STAC, zal STAC in overleg met opdrachtgever zorgdragen voor overdracht, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan opdrachtgever toerekenbaar zijn, in welk geval eventuele kosten van overdracht voor rekening komen van opdrachtgever.

 

Betaling

Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is vanaf dan een rente verschuldigd van 1% per maand van het openstaande bedrag. Indien de wettelijke rente hoger is dan zal deze gelden.  In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van STAC op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

 

Geldigheidsduur

Voor al onze offertes en prijzen geldt een geldigheidsduur van drie maanden na offertedatum, tenzij specifiek anders vermeld.

 

Meerwerk

STAC behoudt zich het recht voor om meerwerk boven de oorspronkelijk overeengekomen werkzaamheden aanvullend in rekening te brengen.

 

Geheimhouding

STAC zal alle informatie m.b.t. opdrachtgever behandelen volgens de hoogst confidentiële normen en deze niet bekend maken aan derden tenzij een wettelijke bepaling of nadere regelgeving dit vereist. STAC behoudt zich het recht voor haar samenwerkingspartners te informeren over mogelijk relevante informatie nodig voor levering van de overeengekomen diensten.

 

Rapportages

Naar aanleiding van trainings- en/of coachingsactiviteiten van medewerker(-s) van opdrachtgever door STAC, kunnen door STAC mondelinge en/of schriftelijke rapportages gemaakt worden. Opdrachtgever is gehouden om deze rapportages op geen enkele manier te gebruiken in arbeidsrechtelijke of demotie procedures. Opdrachtgever vrijwaart STAC voor eventuele aanspraken door medewerkers van opdrachtgever naar aanleiding van rapportages van STAC.

 

Klachten

Mogelijke klachten dienen per omgaande aan STAC te worden gemeld. STAC zal hier binnen twee werkdagen op reageren. Indien haalbaar streeft STAC ernaar de klacht binnen twee weken op te lossen.

 

Annulering en wijziging door opdrachtnemer

STAC heeft recht om diensten te annuleren wanneer er sprake is van overmacht. STAC is nimmer aansprakelijk voor de gemaakte kosten door de opdrachtgever, hieronder vallen onder anderen de kosten voor het huren van een locatie, reis- en verblijf- en salariskosten van deelnemers en eventuele andere derving.

Bij ziekte of verhindering van een trainer zal STAC, voor zover mogelijk, zorgen voor een gelijkwaardige vervanging. Indien vervanging niet mogelijk blijkt, stelt STAC de opdrachtgever zo snel mogelijk op de hoogte en met een voorstel komen voor alternatieve data. De opdrachtgever heeft geen recht op (schade)vergoeding en STAC zal geen kosten in rekening brengen voor het verzorgen van de desbetreffende dag(en).

 

Bedenktijd

De bedenktijd geldt voor alle open inschrijvingen waaronder ook voor business to business opdrachten. De bedenktijd bedraagt 14 dagen.

 

Intellectuele eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten, inclusief het auteursrecht, die betrekking hebben op

het door STAC verstrekte en samengestelde Onderwijsmateriaal liggen bij STAC. Niets uit deze uitgaven mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt zonder schriftelijke toestemming van STAC.

 

Afwijkende voorwaarden

Wanneer tussen opdrachtgever en opdrachtnemer nadere afspraken worden gemaakt, afwijkend van bovenstaande voorwaarden, zijn eerst de nader overeengekomen voorwaarden bindend.

 

 

Onze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nr 78352819

 

 

 

 

 

Klachtenprocedure Stempels TAC

 

Klachten kunnen schriftelijk (per post of per e-mail) worden ingediend bij: Stempels TAC

t.a.v. de heer P.W.P. Stempels

Bloemhofweg 4

8072 DW NUNSPEET

E-mail stempels.tac@gmail.com

 

Stempels TAC bevestigt binnen twee werkdagen de ontvangst van de klacht aan de indiener.

Stempels TAC streeft ernaar de klacht binnen een termijn van twee weken op te lossen. In geval van een klacht zijn binnen Stempels TAC twee personen verantwoordelijk voor de correcte afhandeling van zaken: de hoofd bedrijfsvoering en de partners van het bureau. De partner van het bureau fungeert als contactpersoon voor de klagende partij.

Wanneer de klacht naar mening van de indiener niet naar tevredenheid wordt opgelost, heeft hij/zij de mogelijkheid naar de klachtencommissie van Stempels TAC te gaan. Deze onafhankelijke commissie is in 2014 opgericht en bestaat uit mevrouw M. Beetz en de heer R. Bakker.

De klachtencommissie is te bereiken via telefoonnummers 0525 – 68 27 00, beebro@kpnmail.nl (mevrouw Beetz), r.bakker81@chello.nl (de heer Bakker).

 

Door de klachtencommissie wordt binnen vier weken gereageerd. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt de deelnemer hiervan binnen twee weken in kennis gesteld waarbij het uitstel wordt toegelicht; daarbij wordt toegelicht wanneer uitsluitsel verwacht wordt. Het oordeel van de klachtencommissie is bindend, eventuele consequenties zullen door Stempels TAC zo snel mogelijk worden afgehandeld. Een ingediende klacht zal te allen tijde vertrouwelijk worden behandeld door zowel Stempels TAC als de klachtencommissie.

Bij ontvangst van een klacht zal Stempels TAC deze schriftelijk registreren. De klacht alsmede de wijze van afhandeling ervan wordt voor een periode van vijf jaar bewaard.

Voor vragen kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen via 0341 – 25 09 43 of stempels.tac@gmail.com.

 

Opgesteld te Nunspeet, 1 oktober 2022

P.W.P. Stempels